torsdag 12 november 2015

Plugg och stress

Idag klev jag upp 07:30, inte kul, helt död, ville ligga kvar under mitt täcke i värmen.
Men jag behövde gå upp, jag hade viktiga saker jag skulle göra... klockan 09:00 skulle jag nämligen vara på ett intromöte för den gymnasiella yrkesutbildningen jag precis börjat på. Den skulle äga rum 09 till 11. Så jag masade mig upp. Motivationen låg lägre än botten, den låg i underjorden. Jag har inte pluggat nånting alls sen i torsdags förra veckan när jag panikkompletterade Uppdrag 1 i Psykologi 1... jag fick ett E på det uppdraget... jag har fortfarande 2 uppdrag kvar där... de ska vara klara till fredag.
Samtidigt ska alltså yrkesutbildningen starta nu.
Jag har inga böcker, jag har ingen förberedelse, jag har..... för att vara helt ärlig... absolut ingen somhelst ork till detta.
Jag blir stressad av psykologin, jag blir stressad av yrkesutbildningen, jag blir stressad av bokbristen, jag blir stressad av intromötet. Det känns just nu som att allting som inte är nöje stressar upp mig, och det suger.

Jag har en dryg hundring på kortet... men måste betala 450kr till vårdcentralet för flera besök som självklart valde att ha sina "Betala senast" datum cirka en vecka INNAN jag får mitt försörjningsstöd.
I det stödet så får jag pengar för läkarvård och sånt... men... om jag ska betala veckan innan jag fått pengarna, ja då kan jag inte betala. Jag har en hundring ungefär... den kan inte betala 450kr.
Jag har mailat minn handläggare om det och bett henne ringa mig så fort hon ser det, hon skulle ringa strax efter 11 sa hon. Den är 12:40 nu o hon har inte ringt än. Jag har försökt ringa henne men får inget svar... måste se om ja kan få just pengarna för de fakturorna retroaktivt så jag slipper påminnelser och skit. Jag blir stressad av det här, jag mår inte bra av det här.

Igår åt jag inte någonting alls till frukost...
jag tog några mackor och en skål nyponsoppa till sen lunch vid cirka 14:30.
Sen åt jag en halvliter glass på natten... 00:45.
därefter tryckte jag i mig en nybakad hallongrotta.
Frukosten idag blev inte förens 12:15... en halvliter glass, wooh.
Jag ska inte träffa min dietist förens den 15e december... det suger, jag vill träffa henne nu, men jag kan inte, hon hade inga tider förens då helt enkelt, så inte så mycket ja kan göra.
Men jag ska visa henne min matdagbok som ja ska fylla i... Jag har fyllt i den sedan förra besöket.
Shit... jag är sämst på att äta regelbundet, och få i mig vettig mat. Det blir många tomma timmar utan mat, och många gånger som maten ersätts av snacks, kakor, godis och popcorn.

Jag har ingen ork till allt som verkar vara viktigt och behövligt.
Skola, mat, hälsa, hygien, jobb, etcetera... det bara går inte. Jag trampar och trampar i samma jordhög bara, och jag kommer absolut ingenstans alls. Jag är fast i något sorts mönster. Jag vill inte.
Kan jag inte bara få vara en fullt fungerande människa med jobb, utbildning, bra tänder, hälsa, matvanor, ork och motivationsnivå? Snälla? Jag orkar inte!

Jag gick inte på mötet... jag gjorde mig nästan i ordning i morse, sen satte jag mig ner i soffan och bara tittade rakt fram, drog en djup suck, och la mig på rygg och stirrade upp i taket.
En gnagande känsla av "Res dig upp, kom igen, du måste med bussen" översvämmades tyvärr av "Jag orkar inte, jag har ingen motivation, varför? Skit i allt, det leder ändå ingen vart. Kan lika gärna ligga kvar här och begrunda hur pass jag misslyckas med allt som är viktigt här i livet."

Nu är jag rädd att de ska höra av sig och säga att jag sabbat hela skiten med plugget, och att det senare eventuelly kanske leder till att soc skulle bli arga och slutar ge mig pengar och så vidare...
Kul, ännu mer saker jag kan ligga sömnlös av och att oroa mig för. Hurrah, precis vad jag behöver.

Ungefär så här känns det med plugg, mat och hälsa just nu.



#TRUE #LMFAOLIKE I Don't Like It, I Love It FOR MORE
Posted by HDProduction on Tuesday, 3 November 2015

Anyway.
Ska vi lyckas se något positivt i det hela så ska jag till replokalen och repa första gången med bandet idag. Det ska bli kul hoppas jag. Banka lite trummor, kanske kan banka ut lite frustration på trummorna när jag ändå håller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar