torsdag 17 december 2015

Sjukskrivning, eller nåt.

Gah, känner att ja behöver ventilera och ranta lite!

Hämtade ut mina sjukskrivningspapper från vårdcentralen idag.
Visst är det kul när ens problem förminskas och det verkar som att läkaren bara lyssnar halvhjärtat?

Vi satt o snackade i en timme, och jag var noggrann med att berätta hur det låg till, och hur jag haft problem i vääääääääääldigt många år, typ sedan barndomen. Jag noterade även väldigt tydligt det som jag pratat om med både psykolog och dietist. Mina många långa år med ätstörningar, samt att både socialhandläggaren och min psykolog håller med om att jag ska börja med att ta aktiv vila där jag fokuserar på saker som gör mig glad, och framförallt att ta tag i ätstörningarna som jag haft så länge jag kan minnas.

När jag kollar igenom pappren jag fick hem idag, som ska skickas till försäkringskassan så ser det ut som jag endast fått tillfälliga problem sedan hösten, då jag började plugga, men gick in i väggen direkt.

Allt som står i dokumentet antyder på att jag varit problemfri fram tills dess. Det framgår enligt pappren som att detta problem är något nytt, alltså ett mindre problem, en "fas", något väldigt temporärt. Som att mina sömnbesvär, deppressioner, ätstörningar med mera endast skulle ha dykt upp just den här pluggperioden, att det inte är något jag haft innan.

Fast det har jag ju.. och det sa jag ju.

Så jag fick sjukskrivning i EN månad, nu under julen, o förhoppning att jag skulle hinna vila upp mig då och fixa tillbaka allting.
Efter den månaden skulle jag få träffa en annan läkare (eftersom han såklart slutar den här månaden) och se över om det behöver förlängas ytterligare en månad eller inte alls.

Kul att han lyssnat.

Känns som jag behöver ta ett ordentligt snack med den nya läkaren sen i slutet på nästa månad när det blir tal om att förlänga/avbryta sjukskrivningen. För inte kan kommer ja lyckas ta hand om hela min personliga hälsa och mina ätstörningar som jag haft i 10-20 år... på en månad.

Snacka om att bli förlöjligad, hur mina problem kastas bort som något litet tillfälligt mindre problem. Nej.. nu är ja fan bitter. Tacka fan att de e dans på Polacksbacken idag så ja kan bli muntrare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar